semua tak lagi sama | Pasar Malam di Kepala

semua tak lagi sama

Kamis, 09 Agustus 2012

Assalamu’alaikum~
Halo pembaca…(ini ada yang baca nggak sih sebenernya?),mengisi kekosongan hari kali ini,gue putuskan buat kewarnet dan bikin postingan.
iya,kadang ngisi kekosongan hari itu lebih punya banyak pilihan ketimbang mengisi kekosongan hati.. #eh #salahfokus
gue mau cerita dulu yak...jadi,sebelum gue berhasil menempati singgasana berwujud bilik di warnet ini,gue sempet antri 20 menitan...dan kalian tau?ternyata warnet ini penuh cuma sama anak-anak kecil yang ingusnya juga masih kemana-mana.setelah jenuh nungguin,gue bergegas merayu mereka biar cepet udahan,trus gantian gue.gini nih kira-kira percakapan yang udah gue translet ke bahasa Indonesia. (iya,tadinya gue pake bahasa biawak!)

Ika             : "dek,udahan dong,gantian...kalian kan udah lama..." *melas-melasin muka*
Bocahnya : "entarlah...suka-suka yang make dong!!"
Ika             : "dih,emang lagi ngapain sih???" *mulai pasang tampang killer*
Bocah      :  "mau tau aja mbak nya!"
Ika             : "yaaaah...kok pada tega sih sama mbak?????" *tampang galaknya nggak ngaruh,akhirnya melas lagi*
Bocah      : "iya deh,bentar,tapi bayarin ini serebu yak "
Ika            : *mikir* *cek dompet* "mm...iya deh,tapi janji serebu doang yak!!"
Bocah      : "iyak......"
Ika            : "ya buruan...ngapain lagi sih??"
Bocah      : "ini,mau nge print gambar angry bird...gimana mbak?"
Ika            : "buset...ada-ada aja,ginian segala di print!! bawa flesdis nggak lu??"
Bocah      : " enggak"
Ika            : "ya udah,mbak simpenin,entar bilang sama mas yang jaga,nama file nya INI DI PRINT yak..terus flesdis nya balikin ke mbak!!! "
Bocah      : "nah,oke,tapi mana sini seribunya??kan udah janji.."
Ika            : "*nyodorin flesdis ama duit seribu**duitnya di elus-elus dulu**salam perpisahan*

begitulah pemirsah,perjuangan gue buat nge-post hari ini,nah,pas gue sign in ulang,ternyata tab nya bocah-bocah tadi belom ditutup,dan kalian tau apa yang mereka buka-buka di warnet ini????? *jeg jeeeeeeng*
GAME PEMIRSAH...MEREKA NGE-GAME!!!!! *syukurlaaah...cuma nge-game* *elus ketek*
nah,karna itulah,gue jadi kepikiran,batepa modernisasi berkembang begitu cepat.sekarang,kita nyampe di era dimana semua hal udah canggih dan kita jadi gampang buat ngelakuin ini itu,apalagi buat berkomunikasi.nggak kaya jaman gatot kaca muda dulu,
Jadi,sekarang gue mau bahas serba-serbi  tahun 90-an…yah,walopun gue juga Cuma 5 taun ngerasain hidup di jaman itu,(kan gue lahirnya taun ’95)tapi gua mau bernostalgia,perbedaan apa aja yang udah terjadi sekarang ini…biarpun rada inget-inget lupa sih,haha…
Daaaaaan…..ini dia,cekibrot:

            1)pasti waktu itu Yuni Shara masih muda,pasti dia belom kenal Raffi Ahmad,dan pasti mereka belom ada hubungan apa-apa.#eh #abaikan
            2)kayaknya waktu itu hape belom nge-tren deh…soalnya nih ya,dulu itu gue pertama kali dipegangin hape pas kelas 5 SD,terbilang bangkotan kalo mengingat anak-anak TK jaman sekarang aja megangnya udah BB.

sumber
Oh iya,dulu tuh pas baru seneng-senengnya punya hape,gue kalo sms NuuL15nY@ m4C1hh b3G1n1…dan gue ngerasa keren banget dengan nulis sms model begituan #fyeah
Seinget gue juga dulu tuh belom nge-tren SMS mama dikantor polisi gituh…orang dulu SMS itu masih dikenai biaya,nggak kaya sekarang yang udah banyak gratisan,jadi yang nyebar SMS gituan ya malah rugi lah..
            3)Email jaman itu juga pasti  belom banyak yang punya,atau malah emang belom ada?nggak tau deh…gue belom baca-baca tentang ini soalnya.lagian waktu itu gue masih sibuk maen comberan,jadi belom ngerti yang namanya internet!
Setau gue,jaman segitu masih nge-tren surat.mm…bukannya surat itu nyampenya lama kan ya?gue jadi kebayang,kalo misal ada cowok ganteng di seberang sana,trus naksir gue gegara gue cantik #ditimpukin,terus cowok itu kirim surat cinta ke gue,pasti pas suratnya nyampe guenya udah peyot-peyot,udah nggak seksi lagi,udah punya anak 15…terus pas surat nya gue bales,pasti itu cowok ganteng malah udah lupa kalo pernah ngirim surat ke gue! Pfffffffffft -______-“
            4)waktu itu belom ada socmed semacam frenster,fesbuk,apalagi twitter.nggak ada colek-colekan pake fesbuk,adanya colek-colekan pake tangan bekas cebok.kalo nikah ya nikah beneran,nggak cuma pamer status di profil fesbuk dengan lebay gitu.semua pertemanan terjalin secara nyata.kalopun mau menjalin pertemanan sama orang yang jauh entah dimana juga masih pake system pertemanan yang namanya “sahabat pena”,entah,gue bukan pelaku hal ini,tapi dulu mamak sering ngomongin ini ke gue,katanya,kita bisa kenalan,tukeran poto,saling cerita,berbagi informasi,meski kita Cuma tau nama sama alamatnya aja,karna itu dilakuin lewat surat.
            5)waktu itu maenannya masih tradisional.belom ada engri bert,belom ada plen vs zombie kayak sekarang. anak-anak sekarang kan masih kecil aja kerjaannya udah ngelus-elus ipad.

sumber
dulu jaman gue kecil,masih imut-imut,masih suka maenan ingus,gue tuh menannya ya macem congklak,lompat tali,petak umpet,maen bola bekel,uler naga,monopoli hati orang, #eh mm…tapi karna masa kecil gue itu udah masuk taun 2000 an,jadi udah lumayan canggih maenan-maenannya,ada gameboot,tamagochi,terus...ah,LEGO!.dulu gua jago banget maen itu,gua bisa bikin tembok,jalanan,dan banyak lagi.jago kan gua?? 
"jago dari mana Ka??tembok ama jalanan kan bikinnya lempeng2 doang!!!"
lego
 oh iyak,dulu gue itu paling suka maenan-maenan yang bisa bunyi,macem tembak-tembakan,robot-robotan,mobil-mobilan,apapunlah pokoknya yang pake batre terus bisa bunyi sambil kelap-kelip gitu. (iya,gue emang suka maenan yang rada autis pemirsah!!)

 
pokoknya semua yang bisa bunyi & ada lampunya!!!
            6)jaman dulu acara tipinya masih kalem-kalem,masih banyak yang mendidik,ngajak ana-anak yang nonton buatn berimjinasi.kalo pas gue kecil dulu sih,udah ada sinetron-sinetron kayak tersanjung gituh..nggak tau deh itu taun berapaan.terus gue paling suka nonton wiro sableng,saraz 008,panji millenium,jihny oh jini (nulisnya gimana sih??), Jin dan Jun,sama tuyul dan mbak yul…hahaha…gagal maning….gagal maning!

   
Terus,dulu perasaan acara tv nggak pernah ampe semalem sekarang deh…ya nggak sih?kalo udah malem gitu semua acara abis,stasiun tv-nya udah nggak muterin apa-apa lagi.eh,iya nggak sih?gue rada-rada lupa rada-rada inget nih.*tepok jidat*

Nah,udahan ah gue ceritanya,ntar gue takut terharu ngebayangin masa kecil gue yang imut-imut itu.dimana pas mau tidur gue kebiasaan di puk-puk dulu,dimana dengan nangis gue bisa dapetin apa yang gue mau,dan dimana kejombloan gue kala itu belum jadi permasalahan kayak sekarang!!!

semoga anak-anak jaman sekarang bisa tetap bahagia dengan jamannya

Wassalam~

41 jejak:

Bang Dayat mengatakan...

hadir untuk lihat2,, maaf gak baca sampe habis :)

Laini Laitu mengatakan...

Om jin apa kabar ya?
Kalo Jun kan udah nikah dan punya anak tuh..?
tersu Saras sama Panji jadian gak? #eh

Rudy Arra mengatakan...

Ya ampuun itu Saras, Om Jin, Sama Bang Wiro, jaman saya banget :D

Mbah Dukun Konyol mengatakan...

wah jamannya ente Panji millenium, Kalo jamannya ane masih kecil, Panji Tengkorak

ninuk endahsl mengatakan...

bhahaha mesakno ika dipalak cah ingusan :P
huaaa jadi kangen main lego pas kecil :) terus nonton aca tuyul & mbak yul, saras 008, jiny oh jiny, pokoknya zaman gue kecil banyak kartun hehe gak kaya zaman sekarang banyak sinetron -_-
salam kangen ika hehe aku baru mulai blogwalking lagi ini :)

Anonim mengatakan...

It's going to be finish of mine day, except before finish I am reading this fantastic article to increase my experience.

My webpage: peoples quotes

Anonim mengatakan...

Thanks on your marvelous posting! I actually enjoyed reading it, you may be a great
author.I will remember to bookmark your blog and may come back in the foreseeable future.
I want to encourage you continue your great posts, have a nice holiday weekend!


Review my web blog - sexmovievault.com

Anonim mengatakan...

Hi there colleagues, how is all, and what you wish for
to say about this article, in my view its genuinely amazing for me.


Also visit my webpage http://sexygirlchat.net

Anonim mengatakan...

Hi to all, how is the whole thing, I think every one is getting more from this web site, and your views are pleasant in favor of new visitors.


Feel free to visit my blog post; amazing hot asian xxx clip

Anonim mengatakan...

I don't even know the way I stopped up right here, but I thought this submit used to
be good. I do not recognise who you are but certainly you are going to
a well-known blogger if you happen to are not already.
Cheers!

my homepage :: berber carpeting; http://look-at-that.com/story.php?id=251990,

Anonim mengatakan...

Awesome article.

Feel free to visit my blog post ... rug sales, ,

Anonim mengatakan...

Hey there I am so excited I found your blog page,
I really found you by accident, while I was browsing on Bing for
something else, Nonetheless I am here now and would just like to say kudos for a tremendous post and
a all round interesting blog (I also love the theme/design), I
don't have time to look over it all at the minute but
I have bookmarked it and also included your RSS feeds,
so when I have time I will be back to read a great deal more, Please do keep up the superb work.


My site ... progreen turf

Anonim mengatakan...

Also after only a week, it looks like I have found my answer in Garcinia Cambogia.
I have actually certainly lost a few pounds. It's very stimulating!
- Vicky Davis.

Feel free to surf to my homepage; garcinia cambogia extract [http://hlawin.com/blog/671/ideas-on-getting-garcinia-cambogia/]

Anonim mengatakan...

I have read so many articles or reviews on the topic of the blogger lovers however this post is
really a good article, keep it up.

My web page - total stranger

Anonim mengatakan...

To keep finance online up with this sidekick, a person has to want to
change, and to showcase what local organizations are doing to build their
fitness business just doesn't work. Most Women Have Consistent Sex LivesSixty-nine percent of
women said that they have to burn up 3, 500 calories
to lose a little body fat? Try finance online a few squats.

When it comes right down to the bright Cali colors. The correct
marketing strategy has been known to either make or break your success.


Look at my web-site; useful reference

Anonim mengatakan...

The prices of real estate photographyDigital presentation of real estate realtors in orlando
investment: Like any other form of communication besides email.
It's also realtors in orlando helpful to add an easy to use contact form.
Let's further assume they also don't want an agent who is able to
present his self as a complete real estate lawyer for? You should also include the increase in the real estate investors are paying too little attention to
the Port Washington Real Estate comes with properties fit for every ones requirements.


Also visit my weblog ... simi valley ca, ,

Anonim mengatakan...

Appreciation to my father who shared with me concerning this website, this webpage is
actually awesome.

Feel free to visit my web page :: Joe Pantel ()

Anonim mengatakan...

With havin so much content do you ever run into any issues of plagorism
or copyright violation? My website has a lot of unique content I've either authored myself or outsourced but it appears a lot
of it is popping it up all over the internet without my agreement.

Do you know any solutions to help stop content from being ripped off?
I'd truly appreciate it.

Also visit my page :: home improvement on hallmark channel - ,

Anonim mengatakan...

the body's metabolism, the number of calories burned, and suppress you appetite.
So why you wasting your time with idle businesses
try to do something new to lose weight. Di - Spirito's "Pound a Day Diet" is a low-carb Mediterranean-style eating plan that
involves calorie cycling.

my weblog power memory ()

Anonim mengatakan...

I love reading an article that will make people think. Also, thanks for allowing
me to comment!

Also visit my site ... online betting

Anonim mengatakan...

Can I just say what a comfort to discover someone that truly knows what
they are talking about on the web. You actually realize how to bring a problem to light and make it important.
More people have to check this out and understand this side of the story.
I was surprised you are not more popular because you definitely have the gift.


Here is my page - air conditioning coil cleaner ()

Anonim mengatakan...

Heya! I'm at work browsing your blog from my new apple
iphone! Just wanted to say I love reading through your blog and
look forward to all your posts! Carry on the fantastic work!


Here is my web-site :: seo houston

Anonim mengatakan...

Hi there, everything is going fine here and ofcourse
every one is sharing information, that's genuinely good, keep up writing.


Review my blog post; http://helpdesk.authorityspyreview.net/

Anonim mengatakan...

Awesome blog you have here but I was wondering if you knew
of any message boards that cover the same topics talked about in this article?
I'd really like to be a part of community where I can get comments
from other knowledgeable people that share the same interest.
If you have any suggestions, please let me know. Thanks!


My web site sightings.elvissightingbulletinboard.com

Anonim mengatakan...

Admiring the dedication you put into your site and detailed information you offer.

It's nice to come across a blog every once in a while
that isn't the same old rehashed information. Excellent read!
I've saved your site and I'm adding your RSS feeds to my Google account.


Look at my website ... reports.elvissightingbulletinboard.com

Anonim mengatakan...

I drop a leave a response whenever I especially enjoy a article on a website or I have something
to add to the conversation. Usually it's a result of the sincerness displayed in the post I browsed.
And on this post "semua tak lagi sama". I was actually excited
enough to post a comment ;-) I actually do have a couple of questions for
you if you don't mind. Is it simply me or do some of
these remarks appear as if they are left by brain dead
folks? :-P And, if you are writing at additional online social sites, I'd like to follow you.

Could you make a list every one of all your public pages like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?


Here is my blog post - articles.scfenghe.com

Anonim mengatakan...

An impressive share! I've just forwarded this onto a co-worker who was conducting a little research on this.

And he actually ordered me dinner simply because I
discovered it for him... lol. So allow me to reword this....
Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending time to talk
about this matter here on your website.

My web page - http://clients.authorityspyreview.net

Anonim mengatakan...

Hi I am so grateful I found your blog, I really found you by error, while I was browsing on Askjeeve for something else, Anyhow I am here now
and would just like to say thanks for a tremendous post and a all round
thrilling blog (I also love the theme/design), I don’t have time to
browse it all at the minute but I have bookmarked it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a lot more, Please do keep up the great
b.

Review my web blog support.a1-article.com

Anonim mengatakan...

Unquestionably believe that which you stated. Your favorite
reason appeared to be on the net the simplest thing to be aware of.

I say to you, I certainly get annoyed while people consider worries that they plainly do not
know about. You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having side effect , people can take a signal.
Will probably be back to get more. Thanks

my blog post ... clients.a1-article.com

Anonim mengatakan...

Asking questions are genuinely good thing if you are not understanding something entirely,
however this article provides fastidious understanding yet.



Also visit my weblog: business.authorityspyreview.net

Anonim mengatakan...

I just like the valuable information you provide for your articles.
I will bookmark your weblog and take a look at again right
here regularly. I'm somewhat certain I'll learn plenty of new
stuff right right here! Good luck for the next!

Visit my weblog: members.thebigartexperience.com

Anonim mengatakan...

Definitely believe that which you said. Your favorite justification seemed to be on the internet the simplest thing to be aware of.
I say to you, I definitely get annoyed while people consider worries that they just
don't know about. You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having side effect , people could take
a signal. Will likely be back to get more. Thanks

Here is my webpage :: support.elvissightingbulletinboard.com

Anonim mengatakan...

I was suggested this blog by my cousin. I am not sure whether this post is
written by him as no one else know such detailed about my problem.
You are incredible! Thanks!

my blog post ... http://connect.encinocouncil.org

Anonim mengatakan...

This paragraph is in fact a good one it assists new internet visitors, who are wishing for blogging.


My website; http://exhibit.thebigartexperience.com/

Anonim mengatakan...

Howdy! I could have sworn I've visited this site before but after going through a few of the articles I realized
it's new to me. Nonetheless, I'm definitely happy I discovered it and
I'll be bookmarking it and checking back regularly!


Also visit my blog :: download.trafficbackdoorreview.net

Anonim mengatakan...

Hi there! I could have sworn I've visited this website before
but after looking at some of the posts I realized it's new
to me. Regardless, I'm certainly delighted I found it and I'll be bookmarking it
and checking back frequently!

my homepage clients.encinocouncil.org

Anonim mengatakan...

Thanks on your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it,
you're a great author.I will be sure to bookmark your blog and will often come back later in life.

I want to encourage yourself to continue your great posts,
have a nice morning!

Feel free to surf to my website; clients.silvercentral.net ()

Anonim mengatakan...

I was suggested this web site by my cousin. I am not
certain whether or not this publish is written through him as nobody
else recognise such specific approximately my problem.
You're incredible! Thank you!

Look into my blog :: helpdesk.silvercentral.net

Anonim mengatakan...

I constantly spent my half an hour to read this blog's articles or reviews daily along with a cup of
coffee.

Also visit my site: http://help.clairehunterphotography.com

Anonim mengatakan...

Nice answers in return of this question with real arguments and telling the whole thing regarding that.


Here is my page lead generation websites

Anonim mengatakan...

Gօod web site you've gоt here.. It's difficult to find
excellent writing liҝе yours theѕe days. І truly apрreciate individuals lіke you!
Tаke care!!

Alsߋ visit mƴ web-site ... veey.net